Soru & cevapKategori: GastroenterolojiBoğaz reflüsü
Esra başman sordu 3 ay önce

Merhaba hocam. Bende yutkunma zorluğu ve boğazımda birşey varmış gibi şikayetlerle kbb doktoruna göründüm. Boğazıma detaylı kameralı bakıldı ses tellerime kadar. Boğaz reflüsü oldugumu söylediler. Mideden asit yukarı doğru çıkıp ses tellerimin oldugu bölgeyi tahriş ediyormuş. Raneks hap ve gaviscon şurup verdi. İlaçları ilk kullandıgım bir kaç gün iyiydim, ama yememe çok dikkat etmedim sanırım çikolata yedim, bir kaç gündür boğazımın sol tarafı hem yanıyor hemde yutkunurken sol tarafım batma gibi yanma hissim var. Ne zaman iyileşme süreci yaşayabilirim hocam, daha bir hafta önce kbb doktoruna görünsüm. bir de gastroentoloji bölümüne gidp endoskopi yaptırmama gerek var mı hocam?

1 Cevaplar
Dr. DoktoreviDr. Doktorevi Yönetim cevap verdi 3 ay önce

Merhaba boğaz reflüsü yani larengofarengeal reflü hastalığında belirtmiş olduğunuz şikayetler görülebilir. İlaç kullanımı süresince bu rahatsızlıklarınızın azalıyor olması gerekli. Tabi burda yediğiniz yiyeceklere bağlı olarak mide asitinin artması ve sonucunda tekrar boğazda tahriş ve yanma olabilir.
Ayrı zamanda eğer bir üst solunum yolu enfeksiyonu geçiriyorsanız aynı şekilde boğazda batma ve yanma şikayeti olabilir. İleri özofageal inceleme için bir gastroenterolog ile görüşmenizde yarar var.