Soru & cevapKategori: Psikiyatrilustral hakkında
hatice caban sordu 6 ay önce

Merhabalar benim kızım 17 yaşında. Bazen kalbimde ağrı oluyor nefes alamıyorum vb.şikayetleri vardı. Doktora götürdüm lustral 50 mg verdi. Bende merak ediyorum bu ilacı kullanmasında gireceği üniversite sınavı için bir olumsuzluk oluşturur mu? Kendinde olan etkileri pek hissetmiyor. Ben internetten unutkanlık yaptığını okumuştum şimdi tereddüt ediyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. 1.5 aydır kullanıyor.

1 Cevaplar
Dr. DoktoreviDr. Doktorevi Yönetim cevap verdi 6 ay önce

Merhaba Hatice Hanım. Kızınızın şikayetleri lustral ile gerilediyse muhtemelen yaş itibariyle içinde bulunduğu sınav stresi, derslerdeki başarı durumunu aşırı düşünmesi ile alakalı olmalı. Lustral antidepresan bir ilaçtır ve içerdiği etken madde sebebiyle birçok yan etkiye sahiptir. Ayrıntılı olarak prospektüsünü okuyabilirsiniz. Ayrıca ilacın etkinliği uzun süre kullanılmasıyla ortaya çıkar. Unutkanlık konusu ise biraz göreceli bir durum. Öncelikle kızınızla oturup konuşmanız bu konuda size yol gösterecektir. Göğüs ağrısı ve nefes darlığı insanı unutkanlıktan daha fazla rahatsız eden şikayetlerdir ayrıca bu unutkanlığın ders başarısına etkisi ne derece olumsuzdur onu da siz kızınızla birlikte ölçüp tartmalısınız. Unutmayın bu tarz insan psikolojisi ile ilgili sorunlarda oturup konuşmak ve sorunu ortaya çıkarmak doğru çözümü bulmaya en faydalı yöntemdir.  İyi günler